Sabiāņu simboli
Sabiāņu simboli
Rūta Mežavilka, speciāli «Praktiskajai Astroloģijai»
Bez mums ierastās 12 zodiaka zīmju sistēmas ir arī cits veids, kā tulkot debess sfēras dalījumu. Var piešķirt savu īpašu apzīmējumu katram atsevišķajam zodiaka apļa grādam (kopā to ir 360 – katra no 12 zodiaka zīmēm sastāv no 30 grādiem). Šādas sistēmas dažos astroloģijas novirzienos ir pastāvējušas jau kopš viduslaikiem, bet šobrīd vispopulārākā no astroloģisko grādu simbolu sistēmām ir sabiāņu simbolu sistēma. Šajā publikācijā sabiāņu simboli latviski tiek tulkoti pirmo reizi.
Sabiāņu simbolus 1925. gadā radīja amerikāņu astrologs Marks Edmunds Džonss sadarbībā ar gaišreģi un spiritistu mediju Elsiju Vīleri. Sistēma «neatceļ» tradicionālo zodiaka tulkojumu, bet sniedz iespēju aplūkot planētu izvietojumu zīmēs smalkāk un niansētāk, piešķirot iespējamām interpretācijām papildu dziļumu. Sabiāņu simboli pārsvarā tiek lietoti astropsiholoģijā, mazāk – prognostikā.
Katrs grāda simbols jeb tēls sastāv no īsa apraksta vienā vai divos teikumos. Simboli nav jāuztver burtiskā nozīmē, bet gan kā asociatīvs tēls, līdzīgi kā tas ir dzejā.
Džonss – kinoscenārists, okultists, astrologs
Nākamais sabiāņu astroloģijas izveidotājs dzimis 1888. gadā Sentluisā Misūri štatā, vēlāk ģimene pārcēlusies uz Čikāgu, kur Marks gājis skolā. Jau bērnībā zēns izrādījis interesi par pasaules uzbūves noslēpumiem, un jo īpaši viņam paticis veidot un pētīt dažādas struktūras – piemēram, viņš mājās izveidojis sarežģītu rotaļu dzelzceļa sistēmu ar sliedēm un luksoforiem. 1908. gadā jaunais Marks, inženierzinātņu studijas tā arī nebeidzis, sāk strādāt Pullmana dzelzceļa kompānijā, un dažādos ar dzelzceļu saistītos uzņēmumos viņš darbojas līdz pat 1911. gadam, kad par viņa aicinājumu kļūst… scenāriju rakstīšana strauji uzplaukstošās kino industrijas vajadzībām. Viņa pirmais mākslas filmas scenārijs tiek noraidīts, taču jaunietis ir neatlaidīgs, un 1912. gadā viņa rakstudarbs ar nosaukumu «Krēsla» («Twilight») tiek pārdots par 20 dolāriem. Seko aptuveni desmit gadus ilga visai sekmīga scenārista karjera. Marks atstāj darbu dzelzceļā, pārceļas un Ņujorku, kas tajā laikā – Holivudas spozmes laiks vēl nebija sācies – bija kino industrijas galvaspilsēta, un pievēršas tikai rakstīšanai. Šajā laikā arī sākas Marka interese par okultismu un tolaik ASV ļoti populāro spiritisma jeb spirituālistu kustību. Marks sāk arī studēt astroloģiju. Pirmā pasaules kara laikā Marks tiek iesaukts armijā, taču aktīvajā karadarbībā piedalīties viņam neiznāk – dienesta laiku viņš pavada turpat ASV, rediģējot militārās nometnes avīzi. Pēc kara Marks atgriežas pie rakstīšanas, taču šī nodarbe vairs nenes radošo gandarījumu. 1922. gads iezīmē pavērsienu Džonsa dzīvē – būdams neapmierināts arī ar «parasto», proti, tradicionālo Rietumu astroloģiju, viņš meklē jaunus ceļus. Džonss mēģina saistīt astroloģiju ar kabalu, teosofiju un Rietumu ezotērisko tradīciju – viduslaiku alķīmiju. Viņš pievēršas viduslaiku kabalistu tekstu studijām, atrodot tajā iedvesmas avotu savai astroloģijas skolai. Džonsam šķita svarīgi ne tik daudz astroloģijas prognostiskie aspekti, cik astroloģija kā cilvēka personības pašizziņas un attīstības instruments. Marks Edmunds Džonss uzskatāms par vienu no astropsiholoģijas aizsācējiem. Pats viņš savus meklējumus apraksta kā «prāta un sirds, poēzijas un filozofijas» apvienojumu. 1923. gadā Džonss Sandjego Kalifornijā nodibina savu astroloģijas skolu un pieņem studentus.
Vēlāk, 1930. gados, Džonss iegūst zinātņu grādus arī filosofijā un teoloģijā. Viņš nodzīvo ilgu un ražīgu mūžu, līdz pat pēdējam brīdim aktīvi strādājot. Džonss raksta, pasniedz lekcijas un popularizē savu skatījumu uz astroloģiju. No šīs pasaules Marks Edmunds Džonss aizgājis 1980. gadā 92 gadu vecumā.
Gaišreģe Elsija un simboli
Stāsts par sabiāņu simboliem sākas 1923. gadā, kad par vienu no Džonsa skolniecēm kļūst Elsija Vīlere. Elsija ir neparasta sieviete – apveltīta ar spožu prātu un medija spējām, taču smaga hroniska slimība – artrīts – kopš triju gadu vecuma spieda viņu atrasties ratiņkrēslā.
Dzimusi 1887. gada 3. septembrī Ilinoisā ASV; par viņas bērnību un jaunību ziņu maz, izņemot to, ka 1920. gada tautas skaitīšanas reģistros Elsijas vārds atrodams Sentluisas nedziedināmi slimo patversmes sarakstos. 1921. vai 1922. gadā Elsija pārcēlusies uz Sandjego, kur dzīvoja pie sava onkuļa Frenka Bakstera. Par jaunās sievietes maizes darbu kļūst zīlēšana un spiritistu medija prakse, taču dienišķais «vai viņš mani mīl» un «vai dabūšu darbu» Elsijai šķiet par garlaicīgu. Viņa sāk apmeklēt Džonsa astrologu skolas lekcijas, un drīz pēc tam abi kopā sāka darbu pie sabiāņu simbolu sistēmas izveides.
Elsija nekad nav bijusi precējusies, viņai nav bērnu. Mirusi 51 gada vecumā Sandjego 1938. gada 26. novembrī.
Speciālu simbolu lietošana katram zodiaka apļa grādam ir bijusi zināma jau viduslaikos, kad astroloģija bija cieši saistīta ar alķīmiju – abas būtībā lietoja vienu un to pašu metaforiski simbolisko tēlu sistēmu – valodu. Pamazām alķīmija pārtapa mūsdienu ķīmijas zinātnē, atmezdama senos simbolus un tēlus, savukārt astroloģija saglabāja daļu senā simbolisma.
1920. gadu sākumā Džonss bija sācis interesēties par tā saucamajiem «Charubel» simboliem – astroloģisko grādu simbolu apkopojumu, ko bija sastādījis velsiešu mistiķis un astrologs Džons Tomass, kurš savus rakstus parakstīja ar pseidonīmu Charubel. Tomass bija šo sistēmu sācis lietot natālo karšu rektifikācijā – proti, precīza ascendenta grāda noskaidrošanā. «Charubel» simboli bija pirmoreiz publicēti 1898. gadā. Vispirms Marks bija domājis lūgt Džona Tomasa atļauju rediģēt un precizēt viņa simbolus, taču tad nolēma radīt pats savu – pilnīgāku un universālāku simbolu sistēmu.
Par sabiāņu simboliem Džonss savu sistēmu nosauca pēc kādas mistiskas sabiāņu brālības, kas it kā esot pastāvējusi senajā Divupē un nodarbojusies ar okultām zinībām. Vēlāk arī savu astroloģijas skolu Džonss nodēvēja par Sabiāņu asambleju.
Pirms sadarbības ar Elsiju Marks bija eksperimentējis ar citu gaišreģi – kādu Zo Velsu, taču Zo redzējumi izrādījās pārlieku daudzvārdīgi un izplūduši. Elsija invaliditātes dēļ lielāko tiesu dzīves bija pavadījusi slimnīcās vai mājās četrās sienās, un, iespējams, tāpēc viņas redzējumi bija konkrētāki, lakoniskāki – tieši tas, kas šķita nepieciešams Džonsam.
Par pašu simbolu tapšanas procesu Džonss vēlāk rakstīja: «Vajadzēja atrast vietu, kas būtu ērta Elsijai, caur kuras apziņu vajadzēja izplūst 360 dažādiem zodiakālo pakāpju tēliem. Šiem tēliem jeb situācijām vajadzēja būt saistītiem ar mūsdienu ikdienas dzīves reālijām (..) tā es atradu vietu Balboa parkā Sandjego, kur nost no dzīvās ielu satiksmes, koku paēnā atradās plašs zāliens. Mūsu uzdevumam vajadzēja tikt izpildītam vienā piegājienā, bez pārtraukuma, bez svešu ietekmju iespaida.»
Marks nogādāja Elsiju šajā vietā ar savu automašīnu, kurā arī notika seanss. Pirms tam Marks bija rūpīgi sagatavojis 360 baltas 3×5 collu izmēra papīra kartītes – katram zodiaka grādam savu. Uz katras kartītes vienā pusē bija uzrakstīts zodiaka zīmes nosaukums un grāda numurs – piemēram, 3 Auns. Lai Elsija varētu nedaudz atpūsties, tika nolemts darbu sadalīt 4 sesijās – katrā no tām izejot cauri 90 grādu simboliem. Kartītes tika novietotas Elsijas priekšā ar grāda numuru un zīmes nosaukumu uz leju, lai Elsija nevarētu tos redzēt. Elsija vizualizēja attēlu, kas viņai asociējās ar katru no šīm kartītēm – respektīvi, viņa nezināja, par kuru no zodiaka grādiem ir runa. Kartītes iepriekš tika sajauktas, un Marks novietoja tās Elsijas priekšā nejaušā secībā – arī pats Marks nezināja, par kuru no grādiem ir runa. Katram grādam – kartītei – Elsija deva īsu aprakstu vienā divos teikumos, ko Marks pierakstīja. Pirmā sesija ritēja aptuveni divas stundas, tad sekoja īss pārtraukums un nākamie 90 grādi. Tādā veidā viņi «aprakstīja» visus 360 zodiaka apļa grādus.
Redzējumu struktūra
Pēc šā veikuma Marks pārlūkoja sarakstīto un nāca pie secinājuma, ka Elsijas redzējumos eksistē sava veida struktūra. Pirmkārt, viņš ievēroja, ka grādu simbolos atkārtojas noteikti tēli – putni, sievietes (jaunas, vecas, grūtnieces, sievietes ar bērnu), vētra, mākoņi, klintis, jūra, indiāņi u.c. Otrkārt, viņš pamanīja, ka dažādu zodiaka zīmju, piemēram, trešie grādi ir savā starpā radniecīgi – var runāt par trešo, ceturto utt. grādu sistēmām.
Vēlāk viņi ar Elsiju savus grādu aprakstus nedaudz rediģēja, lai tie būtu vēl konkrētāki un labāk uztverami, taču pamats tomēr bija šis pirmais, 1925. gada redzējums. Pirmie šos simbolus sāka lietot Džonsa skolnieki, un 1931. gadā Džonss tos izdeva brošūrā. Džonsa simbolu sistēma izpelnījās amerikāņu «New Age» astroloģijas pamatlicēja astrologa Deina Radjera ievērību – šis astrologs savā mācībā centās sataustīt astroloģijas un psihoanalīzes saikni un bija Karla Gustava Junga arhetipiskās psihoanalīzes ideju sekotājs. Pateicoties Deinam Radjeram, simboli kļuva plaši pazīstami tajā ASV astrologu vidē, kuri aizrāvās ar astropsiholoģiju un «New Age» mācībām. Deins Radjers sabiāņu simboliem veltījis vienu no savām grāmatām – «Astroloģiskā mandala – transformāciju cikls un tā 360 simboliskās fāzes» («An Astrological Mandala: The Cycle of Transformations and Its 360 Symbolic Phases»).
No Kalifornijas ikdienas līdz antīkiem mītiem
Kā rakstīja pats Džonss, Elsijas noredzētajiem simboliem ir dažāda izcelsme. Daudzi no tiem saistīti ar Elsijas pašas dzīves pieredzi – ikdienas situācijām 20. gadsimta sākuma Kalifornijā, kur krustojas anglosakšu, spāņu-meksikāņu un indiāņu kultūras ietekmes. Savukārt citiem simboliem ir saikne ar antīkās pasaules mītiem – piemēram, 0 grādi Aunā atpazīstam no jūras putām izkāpušo Afrodīti. Vēl trešā simbolu grupa saistīta ar alķīmiķu simboliskajiem tēliem – piemēram, 4 grādi Aunā parādās «trijstūris ar spārniem» – tas ir sens alķīmiķu simbols, kas apzīmē pēkšņu augstākās dievišķās enerģijas, providences parādīšanos.
Sabiāņu simbolikā īpaši svarīga ir debespušu, skaitļu un četru stihiju – Ūdens, Zemes, Gaisa un Uguns – simbolika. Ar ūdeni saistītie tēli ir jūra, okeāns, jūras dzīvnieki – šie tēli simbolizē iracionālo, kolektīvo zemapziņu, visu to, ko astroloģijā pieņemts saistīt ar Neptūna enerģijām. Ūdens ir sievišķība, emocionalitāte, plūstamība, mainība, bezformība, sapņi, dzīvības šūpulis. Te ir arī Mēness, mēnessgaisma. Zeme – klintis, kanjoni, ēkas, tuneļi, māls, u.c. tēli – savukārt ir racionālais, vīrišķais, stingrais, «saturniskais» pamats, ierobežojumi, forma, nomods. Interesants tēls sabiāņu simbolikā ir pludmale (parādās vairāku grādu aprakstos) – tā ir vieta, kur sastopas ūdens un zemes stihijas, sapņu pasaule un nomods, robežzona. Uguns stihijas tēli ir ugunskuri, lampas, sveces liesma. Gaiss – putni, vējš, debesis, mākoņi, lidmašīnas. Svarīgi pievērst uzmanību, cik dažādi sabiāņu simbolikā parādās sieviešu tēli. Sieviete kā tāda simbolizē sievišķo, intuitīvo sākotni, introverto, «iņ» enerģiju, savukārt vīriešu tēli – racionālo, darbīgo sākotni, ekstraverto. Svarīga nozīme ir arī etniskajai piederībai. Indiāņi – tā ir mežonīga, sena, ar dabu un zemi saistīta pirmatnēja enerģija, kas asociējas ar maģiju, šamanismu. Ķīnieši – noslēpumaini svešas un senas kultūras nesēji, «ķīniešu ābece», imigranti svešā vidē, kas spiesti daudz strādāt un parasti tādus darbus, kurus nevēlas darīt privileģētie baltie iedzīvotāji. Šajā sakarā, tāpat arī attiecībā uz grādiem, kur minēti tumšādainie, jāatceras, ka 20. gs. sākumā ASV joprojām valdīja izteikta rasu segregācija un aina, kur dažādu ādas krāsu bērni jautri rotaļājas kopā (3 grādi Jaunavā), nebūt nebija pašsaprotama.
Debespušu simbolika visumā atbilst tradicionālajiem Rietumu kultūras priekšstatiem – ziemeļi kā noslēpumaina nāves un aukstuma pasaule, «tukšumi», Dieva puse; austrumi – puse, no kurienes parādās jauns rīts un Saule, jauna dzīvība, jauns sākums. Dienvidi – Saules siltums, gaisma, dzīvība, racionālais, apziņa. Rietumi – nāve, aiziešana, iracionālais, mijkrēslis. Svarīga nozīme ir arī kreisās un labās puses tēliem – «kreisais» ir iracionālais, bet «labais» – racionālais, apzinātais. Savrups un interesants tēls ir tauriņš – transformācija, pārdzimšana, nemirstīgā dvēsele, gaisa stihija.
Vislabāk iztēloties sabiāņu simbolus vizuāli, kā kino kadrus vai gleznas, cenšoties sajust, ko tie mums vēsta. Lai gan simbolu valoda ir metaforiska, sabiāņu maģija un jaukums slēpjas apstāklī, ka dažkārt (piemēram, 13 grādi Skorpionā – «Telefonists uzstāda jaunu sakaru līniju») tie mēdz arī pavisam burtiski īstenoties taustāmajā realitātē.
Kā ar tiem strādāt un ko darīt
Cik zināms, Latvijā ar tiem astrologi šobrīd nestrādā, lai gan ir vairāki astroloģijas interesenti un studenti, kas pārzina to lietojumu. 1997. gadā astrologs Artūrs Alsiņš saviem mācekļiem mācīja arī šo simbolu sistēmu.
Viens no veidiem, kā iepazīt sabiāņu simbolus «darbībā», ir sekot tranzīto planētu gaitai cauri zodiaka grādiem. Visvienkāršāk, protams, ir sekot Mēness gaitai, jo tas ir visātrākā no planētām – vienu zodiaka grādu tas šķērso aptuveni divās stundās. Iespējams, visai drīz pamanīsiet, ka līdz ar Mēness ieiešanu citā grādā netverami mainās emocionālais fons, noskaņojums. Protams, priekšplānā allaž būs Mēness aspekti ar pārējām tranzītajām planētām. Cits veids ir natālo karšu izpēte, lietojot sabiāņu grādu sistēmu. Kādā grādā individuālajā astroloģiskajā kartē atrodas Saule? Kādā – Mēness? Savukārt cilvēka dzīves gaitu bieži vien labi ilustrē progresīvā Mēness virzība cauri grādiem.
Sabiāņu simboli vairāk piemēroti personības analīzei, astropsiholoģiskiem personības pētījumiem, mazāk – prognozējot kādas norises. Lai gan – interesantas sakritības parādās arī šeit. Piemēram, ceturto grādu sistēma tiek uzskatīta par galvenajiem katastrofu grādiem (tādi, gan mazākā mērā, ir arī 24. grādi), no kuriem pats «katastrofālākais» skaitās 4 grādi Vēzī. Bēdīgi slavenais prāmis «Estonia» sāka grimt plkst. 1.04 1994. gada 28. septembra naktī, kad Mēness iegāja Vēzī 4. grādā, veidojot kvadrātu ar Sauli 4. grādā Svaros. Protams, tā brīža kartē parādās arī citi spēcīgi katastrofu riska faktori – saspringtas kombinācijas ir Marsam, kurš turklāt atradās 12. mājā (noslēpums, pazušana!), taču Mēness un Saules novietojums šajā gadījumā darbojās kā palaidējmehānisms.
Starp citu, sabiāņu simboli nav vienīgā šāda veida sistēma. Mūsdienās zināma arī poļu ebreju izcelsmes okultista un astrologa Izidora Kozminska simbolu sistēma katram zodiaka grādam. Kozminsku ģimene Eiropas kontinentu bija atstājusi dažus gadus pirms Isidora dzimšanas un pārcēlusies uz Austrāliju. 1870. gadā dzimušais Kozminskis savus simbolus izveidoja pirms Pirmā pasaules kara – tie tika publicēti 1917. gadā, taču joprojām ir daudz mazāk pazīstami nekā sabiāņu sistēma. Vai Džonss par Kozminska meklējumiem zināja? Iespējams, lai gan tiešu apstiprinājumu nav.
* Teosofija – modernās psiholoģijas, zinātnes, mākslas, pedagoģijas, ekonomikas un politikas sintēze, ka savijas arī ar okultismu, mistiku, ezotēriku. 1875. gadā Helēna Blavatska un amerikāņu pulkvedis Henrijs Olkots Ņujorkā nodibināja Teosofijas biedrību. Tās mērķis bija sagatavot Rietumu pasauli Jaunā laikmeta sākumam.
Sabiāņu simbolu sistēma «neatceļ» tradicionālos astroloģiskos zodiaku un planētu novietojuma skaidrojumus, bet gan sniedz iespēju aplūkot planētu izvietojumu zīmēs smalkāk un niansētāk. Sabiāņu simboli pārsvarā tiek lietoti astropsiholoģijā, mazāk – prognostikā.
Iepriekš stāstījām par sabiāņu sistēmas izcelsmi un izmantojumu, bet tagad jau pavisam konkrēti par to, ko nozīmē kāda (jebkura) debess ķermeņa atrašanās konkrētā zodiaka zīmes grādā.
Atgādinām, ka zodiaka aplim ir 360 grādu un katra no 12 zodiaka zīmēm aizņem 30 grādus. Attiecīgi jāskatās, kurā zīmē un kādos grādos horoskopā atrodas planēta. Un tad atbilstoši simbolam – tulkojam radoši.
Aunā
0 grādos – sieviete tikko izkāpusi no jūras putām, viņas kājas aptvēris ronis.
1. grādā – komediants atklāj cilvēka dabu.
2. Akmens medaljonā iekalts cilvēka profils, kurš atgādina viņa dzimtās zemes apveidu.
3. Mīlas pāris vientuļā pastaigā.
4. Trijstūris ar spārniem.
5. Laukums, kura viena puse spilgti izgaismota.
6. Cilvēks, kurš veiksmīgi spēj izpausties vienlaikus divās jomās.
7. Liela sieviešu cepure, kuras lentes plīvo austrumu vējā.
8. Gaišreģis lūkojas kristāla lodē.
9. Skolotājs dod jaunas simboliskas formas tradicionāliem tēliem.
10. Nācijas valdnieks.
11. Meža zosu kāsis lidojumā.
12. Nesprādzis spridzeklis atklāj neizdevušos sociālo protestu.
13. Čūska, apvijusies apkārt vīrietim un sievietei.
14. Indiāniete auž ceremoniju paklāju.
15. Saulrieta gaismā var redzēt darbojamies dabas garus.
16. Divas cieņpilnas vecmeitas sēž klusējot.
17. Starp diviem kokiem izvilkts tukšs šūpuļtīkls.
18. Lidojošais paklājs no Austrumu pasakām.
19. Jauna meitene ziemā baro putnus.
20. Bokseris ienāk ringā.
21. Vārti uz visu vēlmju piepildījuma dārzu.
22. Grūtniece vieglā vasaras kleitā.
23. Aizkari, kurus vējš iepūtis istabā, pieņēmuši pilnības raga formu.
24. Iespēja cilvēkam gūt pieredzi divos dažādos esamības līmeņos.
25. Cilvēks, kam ir vairāk dotību, nekā viņš spēj realizēt.
26. Ar iztēles spēka palīdzību tiek atgūta šķietami zaudēta iespēja.
27. Daudzskaitlīga publika un izpildītājs, kurš pieviļ tās gaidas.
28. Sfēru mūzika.
29. Pīļu dīķī pīļumāte izvedusi pīlēnus.
Vērsī
0. Tīrs kalnu strauts.
1. Elektriskā vētra.
2. Dabiski pakāpieni ved uz ziedošu āboliņa pļavu.
3. Zelta kauss varavīksnes galā.
4. Atraitne pie vaļēja kapa.
5. Dzelzs konstrukciju tilts pāri dziļai aizai.
6. Samariete pie savas dzimtas akas.
7. Kamanas uz kailas zemes.
8. Pilnībā izpušķota Ziemassvētku eglīte.
9. Sarkanā Krusta medmāsa.
10. Sieviete laista ziedus savā dārzā.
11. Jauns pāris pie veikala skatloga.
12. Portjē nes smagu bagāžu.
13. Bērni spēlējas pludmalē, kamēr krabis taustās gar ūdens malu.
14. Cilvēks, kura galva aptīta ar dārgu zīda šalli, braši sastop vētru.
15. Vecam skolotājam neizdodas skolēnus ieinteresēt ar tradicionālām zinībām.
16. Simboliska cīņa starp «Šķēpiem» un «Lāpām».
17. Sieviete pa savas istabas logu izpurina vecu maisu.
18. No okeāna paceļas jauns kontinents.
19. Spārniem līdzīgas mākoņu strēles peld debesīs.
20. Pirksts norāda uz rindiņu atvērtā grāmatā.
21. Balta dūja lido pār sabangotiem ūdeņiem.
22. Juvelierizstrādājumu veikals, pilns ar vērtīgiem dārgakmeņiem.
23. Draudīgs indiāņu karotājs zirgā, pie jostas – cilvēku skalpi.
24. Plašs publiskais parks.
25. Spāņu idalgo dzied serenādi mīļotajai.
26. Veca indiāņu sieviete pārdod savas cilts amatniecības izstrādājumus garāmgājējiem.
27. Sieviete, izgājusi cauri dzīves pārmaiņām, bauda jaunu mīlestību.
28. Divi kurpnieki strādā pie viena galda.
29. Pāvs izrāda savu krāšņumu uz senas pils terases.
Dvīņos
0. Laiva ar stikla dibenu atklāj zemūdens pasaules brīnumus.
1. Santa Klauss zagšus piepilda zeķes, kas izkārtas pie kamīna.
2. Tileriju dārzs Parīzē.
3. Aslapainā palma un āmuļi atmodina Ziemassvētkos senas atmiņas.
4. Revolucionārs laikraksts prasa aktīvu rīcību.
5. Strādnieki urbj naftas urbumu.
6. Aka ar spaini un virvi majestātisku koku paēnā.
7. Uzbudināti streikotāji ielenc fabriku.
8. Bultu maks pilns ar bultām.
9. Lidmašīna veic pikēšanu.
10. Jaunatklātās zemes piedāvā pirmatklājējiem jaunas pieredzes iespējas.
11. Tumšādaina meitene cīnās par savu neatkarību lielpilsētā.
12. Slavens pianists sniedz koncertu.
13. Pārvarot fizisku attālumu un sociālas atšķirības, divi cilvēki sazinās telepātiski.
14. Divi dāņu bērni sarunājas, apmainoties zināšanām.
15. Sieviešu tiesību aktīviste emocionālā runā dramatizē savu gadījumu.
16. Robusta jaunieša piere pārvēršas un iegūst nobrieduša domātāja pieres aprises.
17. Divi ķīnieši sarunājas savā valodā amerikāņu lielpilsētā.
18. Milzīgs sens sējums atsedz tradicionālu gudrību.
19. Mūsdienīga kafetērija piedāvā dažādu zemju produktu pārpilnību.
20. Juceklīga strādnieku demonstrācija.
21. Dejojoši pāri ražas svētkos.
22. Trīs putnēni ligzdā augstu kokā.
23. Bērni slido pa aizsalušu ciema dīķi.
24. Dārznieks apgriež lielas palmas.
25. Sarmas pārklāti koku zaru silueti ziemas debesīs.
26. Čigāniete parādās no meža, kurā apmetusies viņas cilts.
27. Ar bankrota procedūras palīdzību sabiedrība dod iespēju parādu pārslogotam indivīdam sākt no jauna.
28. Pirmais pavasara smējējputns*. (*Angļu val. – Mockingbird – Amerikas kontinentā izplatīts necils, pelēks putns, kas atdarina citu putnu un dzīvnieku balsis, kā arī citus trokšņus.)
29. Skaistuļu parāde peldkostīmos pludmalē pūļa priekšā.
Vēzī
0. Jūrnieki nolaiž veco un paceļ uz kuģa jaunu karogu.
1. Cilvēks uz lidojošā paklāja lidinās augstu virs plašas ainavas.
2. Kažokādās ietinies cilvēks vada pinkainu ziemeļbriedi.
3. Kaķis strīdas ar peli.
4. Uz dzelzceļa pārbrauktuves vilciens uztriecies automobilim.
5. Medījamie putni izklāj savas ligzdas ar dūnām.
6. Divi dabas gari dejo mēnessgaismā.
7. Cilvēku drēbēs ieģērbtu trusīšu grupa iet gluži kā parādē.
8. Maza kaila meitenīte noliecas pār dīķa virsmu, cenšoties noķert zivi.
9. Liels dimants pirmajās slīpēšanas stadijās.
10. Klauns kariķē populāras personības.
11. Ķīniešu sieviete auklē mazuli, kura aura liecina par diža skolotāja reinkarnāciju.
12. Plauksta ar iespaidīgu īkšķi pastiepta izpētei.
13. Ļoti vecs vīrs pagriezies pret milzīgo tumšo izplatījumu ziemeļaustrumos.
14. Greznā viesistabā viesi atpūšas pēc milzu banketa.
15. Cilvēks pēta savā priekšā esošu mandalu ar ļoti senas grāmatas palīdzību.
16. Daudzslāņainu iespēju atklāšanās no vienota dīgļa.
17. Vista kašņā augsni, meklējot barību pēcnācējiem.
18. Priesteris izpilda laulību ceremoniju.
19. Venēciešu gondoljers dzied serenādi.
20. Slavens dziedātājs operas uzvedumā pārbauda savu virtuozitāti.
21. Jauna sieviete gaida buru laivu.
22. Literāras biedrības sanāksme.
23. Sieviete un divi vīrieši pēc kuģa avārijas uz mazas saliņas dienvidu jūrā.
24. Ietiepīgu cilvēku apēno viņa lielvaras noriets.
25. Viesi lasa greznas mājas bibliotēkā.
26. Graujoša vētra dārgām savrupmājām apbūvētā kanjonā.
27. Indiāņu meitene iepazīstina savu cilti ar savu baltādaino mīļoto.
28. Grieķu mūza sver jaundzimušus bērnus zelta svaros.
29. Amerikāņu revolūcijas meita*. (*ASV revolūcijas meitas – ASV Dienvidos ultrakonservatīvi kristīgi noskaņota organizācija, kas apvienoja sievietes no dzimtām, kuru priekšteči piedalījušies ASV Neatkarības karā.)
Lauvā
0. Asinis saskrien cilvēka sejā, kad viņš sajūt vitālās enerģijas pieplūdumu godkāres ietekmē.
1. Cūciņas epidēmija.
2. Pusmūža sieviete jaunavīgā tērpā bez krūštura; viņas garie mati izlaisti pār pleciem.
3. Uzvalkā tērpies vecāks vīrs līdzās no ekspedīcijas atvestām medību trofejām.
4. Klinšu formācijas paceļas virs dziļa kanjona.
5. Konservatīva, vecmodīgi tērpusies dāma tiek konfrontēta ar hipiju meiteni.
6. Zvaigznāji spoži mirdz nakts debesīs.
7. Kreisais aktīvists izplata savas revolucionārās idejas.
8. Stikla pūtēji, kontrolējot savu izelpu, veido brīnišķīgas vāzes.
9. Saulē uzmirdz agra rīta rasa, gaismai pārplūdinot lauku.
10. Bērni spēlējas šūpolēs, kas iekārtas milzu ozola zaros.
11. Pieaugušo vakara ballīte ar stilīgām laternām apgaismotā mauriņā.
12. Vecs jūras kapteinis šūpojas šūpuļkrēslā uz savas mājas lieveņa.
13. Cilvēka dvēsele meklē iespēju ārējai izpausmei.
14. Pa ielu cauri līksmojošam pūlim virzās svētku gājiens ar izgreznotām platformām.
15. Vētra beigusies, un daba atplaukst saules spožumā.
16 Brīvprātīgo baznīcas koris dzied reliģiskas himnas.
17. Ķīmiķis demonstrē eksperimentu studentiem.
18. Izklaides brauciens uz kuģīša.
19. Zuni* cilts indiāņi izpilda rituālu Saulei. (*Zuni – indiāņu cilts Ņūmeksikā un Arizonā, t.s. Pueblo kultūras pēcteči. Zuni valoda nav radniecīga nevienai citai no valodām, tā ir izveidojusies jau aptuveni pirms 7000 gadiem. Zuni ciltij ir sava reliģija, kurā ir divas galvenās dievības – Zeme Māte un Saule Tēvs, kas radījuši visu dzīvo. Katram zuni cilts piederīgajam reizi četros gados vasaras saulgriežu laikā jāveic svētceļojums uz cilts svētvietām.)
20. Piedzērušies cālēni vēcina spārnus, cenšoties lidot.
21. Pasta balodis veic savu misiju.
22. Jātniece bez segliem cirkā rāda savu bīstamo mākslu.
23. Uz iekšējiem garīgiem sasniegumiem pilnībā koncentrējies cilvēks, kurš sēž, pilnībā noliegdams ķermenisko ārieni, netīrs un nesakopies.
24. Liels kamielis šķērso plašu un bīstamu tuksnesi.
25. Varavīksne pēc stipras vētras.
26. Rīta blāzma austrumu debesīs.
27. Daudz sīku putniņu liela koka zarā.
28. Nāra parādās no okeāna viļņiem, gatava pārdzimt cilvēka veidolā.
29. Neatplēsta vēstule.
Jaunavā
0. Portrets, kurā cilvēka raksturīgie sejas vaibsti attēloti mākslinieciski pārspīlēti.
1. Liels, balts krusts dominē pār ainavu.
2. Divi sargeņģeļi.
3. Melnie un baltie bērni priecīgi spēlējas kopā.
4. Cilvēks, kurš atklāj dabas garu un parasti neredzamu garīgu spēku klātbūtni.
5. Jautrs karuselis.
6. Harēms.
7. Piecgadīgs bērns pirmajā deju nodarbībā.
8. Gleznotājs ekspresionists darbā.
9. Divas galvas ielūkojas viņpus ēnām.
10. Savā mazulī māte redz īstenojušos savu dziļo vēlmi radīt dēlu.
11. Pēc laulību ceremonijas līgavainis noņem plīvuru no līgavas sejas.
12. Ietekmīgs valsts darbinieks pārvar politisku histēriju.
13. Aristokrātu dzimtas koks.
14. Skaists mežģīņu kakla lakatiņš, mantojums no augstdzimušiem senčiem.
15. Zoodārzā bērni aci pret aci ar orangutanu.
16. Vulkāna izvirdums.
17. Zīlēšanas dēlis*. (*Angļu val. – Ouija board – spiritisma praksē lietots dēlis ar alfabētu un skaitļiem, paredzēts atbilžu saņemšanai «no gariem».)
18. Peldēšanas sacensības.
19. Automašīnu karavāna dodas uz Rietumkrastu.
20. Meiteņu basketbola komanda.
21. Dārgakmeņiem greznots karaliskais ģerbonis.
22. Lauvu dresētājs izrāda savu prasmi un drosmi.
23. Mērija un viņas mazais jēriņš.
24. Karogs pusmastā sabiedriskas ēkas priekšā.
25. Zēns ar kvēpināmo trauku pakalpo priesterim pie altāra.
26. Aristokrātisku dāmu grupa galma ceremonijas laikā.
27. Plikpaurains vīrs, kurš sagrābj varu.
28. Okulto zinību meklētājs lasa senu manuskriptu, kurš apgaismo viņa prātu.
29. Pilnīga koncentrēšanās uz steidzama uzdevuma izpildi, cilvēks kurls pret kārdinājumiem.
Svaros
0. Daudzveidīgā bioloģisko formu perfektu paraugu kolekcijā tauriņš atklāj savu spārnu skaistumu; tā ķermenis caurdurts ar asu adatu.
1. Pagātnes pieredzes augļu pārdzimšana sēklās – vienmēr radošā gara realizācija.
2. Jaunas dienas rītā izrādās, ka viss ir mainījies.
3. Jaunieši pie nometnes ugunskura izjūt garīgu vienotību.
4. Cilvēks atklāj saviem mācekļiem iekšēju zināšanu pamatus, uz kuriem var tik uzcelta «Jaunā pasaule».
5. Cilvēks seko, kā viņa iekšējā redzējumā ideāli pieņem konkrētas formas.
6. Sieviete baro cāļus un aizsargā tos no vanagiem.
7. Kvēlojošs kamīns pamestā mājā.
8. Trīs vecmeistaru gleznas pie sienas īpašā istabā mākslas galerijā.
9. Veiksmīgi pārvarējusi šauras krāces, kanoe sasniedz mierīgus ūdeņus.
10. Profesors cenšas saskatīt savus studentus, raugoties pāri briļļu stikliem.
11. Ogļrači iznāk zemes virspusē no dziļas šahtas.
12. Bērni pūš ziepju burbuļus.
13. Pusdienlaika svelmē cilvēks ievēro siestu.
14. Riņķveida trajektorijas.
15. Kuģu piestātnei pēc vētras nepieciešama rekonstrukcija.
16. Atvaļināts jūras kapteinis vēro ostā ienākošos un izejošos kuģus.
17. Divi vīri arestā.
18. Zagļu banda, kas slēpjas un bēguļo.
19. Rabīns, kurš veic savus reliģiskos pienākumus.
20. Svētdienīgi ļaužu pūļi pludmalē.
21. Bērns, kurš dzirda putnus pie strūklakas.
22. Gaiļa dziesma sveic rītausmu.
23. Taurenis ar trešo spārnu kreisajā pusē.
24. Skats uz rudenīgu lapu koka zarā sniedz svētceļniekam pēkšņu dzīvības un nāves noslēpuma atskārsmi.
25. Ērglis un liela, balta dūja pārvēršas viens par otru.
26. Lidmašīna slīd augstu tīrās debesīs.
27. Cilvēks pamana garīgus spēkus, kas ir viņam visapkārt un palīdz.
28. Cilvēces pastāvīgās pūles sasniegt zināšanas, kuras nodot no paaudzes paaudzē.
29. Trīs gudrības izciļņi filozofa pierē.
Skorpionā
0. Pārpildīts tūristu autobuss pilsētas ielās.
1. Smalka smaržu pudelīte guļ sasista, izplatot aromātu.
2. Mājas cēlāju grupa mazā ciematiņā kooperējas ar kaimiņiem.
3. Jaunietis nes degošu sveci iesvētību rituālā.
4. Masīvs klinšu krasts iztur jūras viļņu triecienus.
5. Zelta drudzis atrauj cilvēkus no viņu dzimtajām zemēm.
6. Dziļjūras nirēji.
7. Rāms ezers mēnessgaismā.
8. Zobārsts darbā.
9. Draudzīgas vakariņas atkal apvieno senus biedrus.
10. Slīkstošs cilvēks tiek izglābts.
11. Oficiāla vēstniecības balle.
12. Izgudrotājs veic laboratorijas eksperimentu.
13. Telefonists uzstāda jaunu sakaru līniju.
14. Bērni rotaļājas ap piecām smilšu kaudzītēm.
15. Meitenes seja atplaukst smaidā.
16. Sieviete, sevis pašas gara apaugļota, gaida bērnu.
17. Taka cauri mežam atmirdz daudzkrāsainā krāšņumā.
18. Papagailis atkārto nejauši noklausītu sarunu.
19. Sieviete atvelk divus tumšus aizkarus, kas aizsedz ieeju svētnīcā.
20. Paklausot sirdsapziņai, karavīrs pretojas pavēlei.
21. Mednieki medī meža pīles.
22. Trusis pārvēršas par dabas garu.
23. Noklausījušies Kalna sprediķi, ļaužu pulki dodas mājās.
24. Rentgena uzņēmums.
25. Indiāņi pēc pārcelšanās uz jaunu teritoriju ceļ nometni.
26. Militārs orķestris maršē pa pilsētas ielām.
27. Feju karalis tuvojas saviem valdījumiem.
28. Indiāniete lūdz cilts vadoni saglabāt viņas bērnu dzīvību.
29. Bērni Helovīna kostīmos nododas dažādām izdarībām.
Strēlniekā
0. Atvaļināti armijas veterāni sastopas dalīties atmiņās.
1. Viļņu baltās galotnes rāda vēja varu pār jūru.
2. Divi cilvēki spēlē šahu.
3. Mazs bērns mācās staigāt, savu vecāku iedrošināts.
4. Veca pūce vientuļi sēž liela koka zarā.
5. Kriketa spēle.
6. Kupidons klauvē pie cilvēka sirds durvīm.
7. Zemes dzīlēs veidojas jauni elementi.
8. Māte ved savu bērnu pakāpienu pa pakāpienam pa stāvām kāpnēm.
9. Zeltmatainās veiksmes dievietes teātra izrāde.
10. Sena tempļa kreisajā spārnā deg lampa, kas ievietota cilvēka ķermenim līdzīgā turētājā.
11. Karogs pārvēršas par ērgli, bet ērglis – par gaili, kurš sveic rītausmu.
12. Atraitnes pagātne nāk gaismā.
13. Lielā piramīda un sfinksa.
14. Murkšķis meklē savu ēnu Murkšķa dienā.
15. Kaijas riņķo ap kuģi, gaidot barību.
16. Lieldienu rīta dievkalpojums pulcē lielu ļaužu pulku.
17. Bērni spēlējas pludmalē, to galvas aizsargātas ar cepurēm.
18. Pelikāni bailēs no cilvēkiem meklē drošas vietas savu pēcnācēju audzināšanai.
19. Senlaicīgā Ziemeļu ciematā cilvēki cērt ledu no aizsaluša dīķa, lai uzglabātu to vasarai.
20. Bērns un suns uzvilkuši svešas brilles.
21. Ķīniešu veļas mazgātava.
22. Emigrantu grupa izpilda formalitātes, ieceļojot jaunā valstī.
23. Zilais meža strazds* nosēdies uz mājas sētas. (*Oriģinālā bluebird – Ziemeļamerikā sastopams strazdu dzimtas dziedātājputns ar ziliem spārniem un galvu.)
24. Apaļīgs puika uz rotaļu zirdziņa.
25. Karognesējs kaujā.
26. Tēlnieks darbā.
27. Sens tilts pāri skaistai upei joprojām tiek lietots.
28. Resns zēns pļauj mauriņu pie savas mājas smalkā priekšpilsētas rajonā.
29. Pāvests svētī ticīgos.
Mežāzī
0. Indiāņu vadonis cilts sanāksmē pretendē uz varu.
1. Trīs rožu vitrāžas logi gotiskā katedrālē, viens no tiem bojāts kara laikā.
2. Cilvēka dvēsele vēlmē pēc jaunas pieredzes meklē iespēju iemiesoties.
3. Cilvēku grupa sagatavo lielu kanoe laivu ceļojumam.
4. Indiāņi uz kara takas. Vieni airē smagi piekrautu kanoe laivu, citi tajā izpilda kara deju.
5. Desmit bluķi guļ zem zaru velvēm uz ceļa, kas ved dziļāk tumšā mežā.
6. Aizplīvurots pravietis runā, dievišķa spēka pārņemts.
7. Saules gaismas pielietā mājā priecīgi dzied pieradināti putni.
8. Eņģelis nes arfu.
9. Albatross ēd no rokas jūrniekam.
10. Liels fazānu bars privātā īpašumā.
11. Ilustrēta dabaszinātņu lekcija atklāj maz zināmus dzīvības aspektus.
12. Uguns pielūdzējs meditē par esamības galējiem aspektiem.
13. Sens bareljefs, izcirsts granītā, liecina par sen aizmirstu kultūru.
14. Slimnīcā bērnu palāta pilna ar rotaļlietām.
15. Skolas sporta laukums pilns ar zēniem un meitenēm vingrošanas tērpos.
16. Apspiesta sieviete rod psiholoģisku atbrīvošanos nūdismā.
17. Apvienotās Karalistes karogs virs britu karakuģa.
18. Piecgadīgs bērns nes somu ar pārtikas precēm.
19. Apslēpts koris dzied reliģiskas ceremonijas laikā.
20. Stafetes skrējiens.
21. Pieņemot sakāvi ar cieņu, ģenerālis atklāj sava rakstura cēlumu.
22. Karavīrs saņem divus apbalvojumus par drosmi kaujā.
23. Sieviete iestājas klosterī.
24. Tirgotava ar skaistiem Austrumu paklājiem.
25. Dabas gars dejo varavīkšņainajā miglā, ko veido ūdenskrituma šļakatas.
26. Svētceļnieki dodas augšup pa stāvām kāpnēm, kas ved uz svētām kapenēm kalnā.
27. Liela putnu audzētava.
28. Sieviete zīlē tējas biezumos.
29. Slepena atbildīgu pasaules līderu apspriede.
Ūdensvīrā
0. Sena nededzinātu ķieģeļu misijas ēka Kalifornijā.
1. Negaidīts pērkona negaiss.
2. Dezertieris no jūras kara flotes.
3. Indiešu jogs demonstrē savas dziednieka spējas.
4. Senču padome atbalsta jaunā līdera centienus.
5. Figūra maskā izpilda rituālas darbības mistērijā.
6. Bērns, kurš piedzimis no olas.
7. Skaisti saģērbtas vaska figūras izstādē.
8. Karogs pārvēršas par ērgli.
9. Cilvēks, kurš kādu laiku kļuvis par populāra ideāla iemiesojumu, spiests atklāt, ka viņš neatbilst šim ideālam.
10. Klusā stundā cilvēks gūst iedvesmu, kas maina viņa dzīvi.
11. Plašas kāpnes, uz kurām izvietojušies dažādu tipu cilvēki – no lejas uz augšu.
12. Barometrs.
13. Vilciens iebrauc tunelī.
14. Divi iemīlējušies putni sēž uz žoga un priecīgi dzied.
15. Liels biznesmenis pie sava galda.
16. Sargsuns paliek sardzē, aizsargājot savu saimnieku un viņa lietas.
17. Cilvēka slepenie motīvi tiek publiski atmaskoti.
18. Meža ugunsgrēks tiek apdzēsts, lietojot ūdeni, ķīmiskās vielas un cilvēku muskuļu spēku.
19. Liela, balta dūja nes vēsti.
20. Vīlusies un ilūzijas zaudējusi sieviete vīrišķīgi sastop šķietami tukšo dzīvi.
21. Paklājs novietots uz bērnistabas grīdas, lai bērniem būtu ērti un silti spēlēties.
22. Liels lācis sēž un kustina visas savas ķepas.
23. Cilvēks, pārvarējis savas kaislības, māca dziļu gudrību, balstīdamies savā pieredzē.
24. Tauriņš, kam labais spārns izveidots pilnīgāk nekā kreisais.
25. Automehāniķis pārbauda mašīnas akumulatoru ar hidrometru.
26. Sena māla vāze pilna ar svaigām vijolītēm.
27. Koks nocirsts un sazāģēts malkai ziemā.
28. Tauriņš parādās no kūniņas.
29. Ļoti senā kultūrā sakņojusies garīga brālība, kurā indivīdu prāti tiek vienoti vienotā apziņas gaismā, atklājas cilvēkam, kurš sekmīgi pabeidzis garīgu transformāciju.
Zivīs
0. Ļaužu pilnā tirgus laukumā zemnieki un tirgotāji piedāvā daudz dažādu produktu.
1. Vāvere bēg no medniekiem.
2. Pārakmeņojušies koku stumbri guļ sairuši tuksneša smiltīs.
3. Intensīva automašīnu satiksme pa zemesšaurumu, kurš savieno divus piejūras kūrortus.
4. Draudzes tirdziņš.
5. Armijas virsnieku parāde pilnās uniformās.
6. Liels krusts, kuru apgaismo gaismas strēle, uz visapkārt jūras ieskautas klints.
7. Meitene pūš tauri.
8. Žokejs skubina zirgu, gribēdams panākt savus konkurentus.
9. Lidotājs seko savam kursam, lidodams cauri mākoņiem, kas aizsedz zemi.
10. Cilvēks dodas pa šaurāko ceļu, meklējot apskaidrību.
11. Okultas brālības svētnīcā tiek pārbaudīti no jauna uzņemamo biedru raksturi.
12. Sens zobens, lietots daudzās kaujās, izstādīts muzejā.
13. Sieviete ietinusies kuplā lapsādas kažokā.
14. Virsnieks dod rīkojumus saviem padotajiem mācību uzbrukumā, kur tiek izmantoti īsti šāviņi.
15. Savas studijas klusumā radošs indivīds piedzīvo iedvesmas uzplūdu.
16. Lieldienu procesija.
17. Milzīgā teltī ciema iedzīvotāji skatās aizraujošu izrādi.
18. Meistars dod padomus savam māceklim.
19. Galds, saklāts vakariņām.
20. Vērīga un laipna ķīniešu kalpotāja uzraudzībā meitene auklē mazu, baltu jēriņu.
21. Pravietis, nesdams derības plāksnes, nāk lejup no Sīnaja kalna nogāzes.
22. «Materializējošais»* (*par «materializējošajiem» medijiem spiritisti dēvēja tos medijus, kas spēja materializēt t.s. ektoplazmu – proti, seansa laikā nez no kurienes parādījās balti, dūmiem vai miglai līdzīgi sabiezējumi) medijs sniedz seansu.
23. Uz mazas saliņas plaša okeāna vidū ļaudis dzīvo ciešā sadarbībā.
24. Reliģiska organizācija veiksmīgi tiek galā ar izvirtušām praksēm un ideālu materializāciju.
25. Raugoties uz šauro jaunmēness sirpīti saulrieta debesīs, dažādi cilvēki vienlaikus saprot, ka pienācis laiks virzīt uz priekšu katram savus projektus.
26. Rudens saulgriežu pilnmēness skaidrās rudens debesis.
27. Augļu dārzs pilnmēness naktī atklāj gatavu augļu daudzveidību.
28. Gaisma, plūstot cauri prizmai, salūst daudzkrāsainā spektrā.
29. Zēns, kurš idealizējis majestātisku klinšu veidojumu, kurš izskatās pēc cilvēka sejas, izaudzis liels, kļūst līdzīgs tam.
**
Izmantošanas gadījumā atsauce uz žurnālu “Praktiskā Astroloģija” obligāta.
Pārbaudi,
vai Tevi saista studijas!
Samazinātas maksas ievadu klasiskās astroloģijas studijām. Studiju kurss par EUR 150.
Uzzini vairāk